رقم خدمة عملاء we للانترنت وطريقة التواصل مع we على الخط الارضي والموبايل والشات اون لاين

رقم خدمة عملاء we

رقم خدمة عملاء we للانترنت، تعد شركة we المعروفه أيضا باسم (تى اى داتا) سابقا والتابعة للمصرية للاتصالات الشركة رقم 1 في مصر الخاصة بتقديم خدمات الإنترنت dsl على الخط الارضي، لذلك يهتم الكثير من العملاء في البحث عن طرق التواصل مع الدعم الفني الخاص بشركة وي سواء كان لحل مشكلة لديه او للاستفسار عن العروض الجديدة الخاصة بالشركة، وتسهيلا من موقع اسعار اليوم تم تجميع جميع طرق التواصل مع الشركة سواء كان من خلال هاتفك المحمول أو من الخط الارضي او من خلال الموقع الرسمي للشركة، وهي كتالي.

طرق التواصل مع الدعم الفنى وي


  • الطريقة الاولى وهي عن طريق الاتصال بأي رقم من الارقام التالية من خلال اي خط ارضي او هاتف محمول (111 - 19777 - 01555000111).
  • الطريقة الثانية وهي التواصل مع شركة we من خلال الايميل الرسمي للشركة (Customer.care@te.eg)، ويتم الرد علي رسالتك خلال مدة 24 ساعة من التواصل.
  • الطريقة الثالثة وهي الأكثر استخداما من بين الطرق الثلاثة وهي التواصل عن طريق شات وي اون لاين، وعن كيفية التواصل علي الشات.
  • الرقم الموحد الذي يمكنك من خلاله الاتصال بخدمة عملاء وي من اي رقم وي او فودافون او اتصالات او اورنج او من اي خط ارضي هو رقم (19777).

شرح خدمة عملاء we شات


اولا بعد الدخول الي الموقع (te.eg) ستجد في الاسفل على اليمين ايقونة مكتوب عليه كلمة (Live Chat)، وبعد الضغط عليه سوف يظهر لك مربع بها اربع مربعات عليك بكتابة البيانات الخاصة بك بداخلهم، والمربع الاول يكتب بها اسمك والمربع الثاني رقم الخط الارضي والثالث يكتب بها رقم الهاتف المحمول والمربع الأخير بتختار نوع الاستفسار هل بخصوص الانترنت الارضي او الخط الارضي او بخصوص الموبايل، وبعد اختيار نوع الاستفسار يتم الضغط علي كلمة START CHAT، وتنتظر حتى يتم التحدث معكم من قبل خدمة العملاء، وهذا شرح موضوح بالصور أيضا لطريقة التواصل مع خدمة عملاء TE Data Chat.

قد يهمك أيضا: باقات we للانترنت المنزلي 2020

خدمة عملاء وي شات
خدمة عملاء te data chat

واخيرا سؤال يهم الكثير من المشتركين في شركة تي دتا وهو كيفية معرفة المتبقى من باقة تى اى داتا، يمكنك بكل سهولة معرفة المتبقي من باقاتك عن طريق الاشتراك في الخدمة المقدمة من الشركة والمطلق عليه اسم (ماى تى داتا) ويمكنك الاشتراك من خلال الرابط التالي (mytedata.net)، ونستعرض اليكم بالصور طريقة التسجيل في الموقع في الاسفل.

طريقة انشاء حساب ماي تي داتا بالصور


المربع الاول تختار كود المحافظة، والمربع الثاني بتكتب فيه رقم الخط الارضي، والمربع الثالث بتكتب فيها رقم الموبايل الي انت مسجل بيها الخدمة، اخر حاجه حتضغط علي المربع الي مكتوب فيه () وبعد ماتظهر ليك علامة صح حتضغط علي كلمة Next.


الصورة الثانية فيه مربع واحد وده حتكتب فيه الكود المرسل علي موبايلك والكود مكون من 5 ارقام وبعد ماتكتب الكود اضغط علي كلمة Next.


الصورة الثالثة دي اول 3 مربعات هما بيكون مكتوب فيهم اسم صاحب الخط ورقم الموبايل ورقم الاخط الارضي دول متعملش فيهم حاجه.


وتحت موجود 5 مربعات دول الى حنكتب فيهم باقي البيانات، المربع الاول حنكتب فيه الايميل الي حنسكل فيه ويفضل انو يكون ايميل Gmail، وفي المربع الثاني حنكرر نفس الايميل مره تاني

والمربع الثالث والرابع دول حنكتب فيهم الباسورد الخاص بينا، والمربع الاخير ده حنختار منو اللغة ودي زي مانت عايز تختار سواء عربي او انجليزي

وبعد كده حنضغط علي المربع الي الصغير الي تحت الي فيه كلمة accept وحتظهر علامة صح، وبعد كده نضغط علي كلمة complete my registration.


وبكده نكون سجلنا حسابنا في mytedata والخطوة الاخيرة انك تروح علي الايميل وتضغط علي الرابط المرسل لك لتفعيل الحساب، وبعدها تسجل دخولك للحساب بدون اي مشاكل.
تعليقات