باقة اورنج الاسبوعية 7 جنية مكالمات ونت 2024

 تقدم شركة اورنج مجموعة من الباقات والانظمة المميزة التى تتناسب مع جميع العملاء منها الانظمة اليومي ومنها الاسبوعي ومنها الشهري، ومن بين هذه الباقات هي باقة اورنج الاسبوعية 7 جنية، وحتي لا أطيل عليك الحديث عزيزي القارىْ في المقدمة، فيما يلي نرصد لكم كل ما يخص الباقة بالتفصيل وطريقة الاشتراك بها، فتابعونا.


باقة اورنج الاسبوعية 7 جنية مكالمات ونت 2024


باقة اورنج الاسبوعية 7 جنية 2024


باقة الو الاسبوعي تشحن بـ رصيد بقيمة 7 جنيه وتمنحك الباقة 300 وحدة، يمكنك استخدامها في المكالمات او الانترنت او ارسال الرسائل، صلاحية الباقة سبعة ايام، كما تمنحك الباقة 50 ميجابايت مجانا واتس اب، للاشتراك في الباقة اطلب كود #100# او #0# او من خلال الاتصال برقم 400 واتبع التعليمات.


يمكنك مع هذا النظام اختيار 3 أرقام مفضلة للتحدث اليهم بنصف واحدة للدقيقة، كل دقيقتين تحسب بوحدة واحدة فقط، ويمكنك اختيار الارقام المفضلة من خلال طلب كود #0#، وإذا كنت تود تغيير الرقم المفضل يمكنك تغييرها مرة واحدة كل شهر والتغير مقابل 1 جنيه.


يتم خصم 1 وحدة مقابل كل دقيقة مكالمات لأي رقم داخل شبكة اورنج اما باقي شبكات الاتصالات تحسب كل دقيقة مكالمات مقابل خصم 5 وحدات، اما بالنسبة الى محاسبة الانترنت فيتم خصم 1 وحدة مقابل كل 1 ميجا، أما في حالة انتهاء الوحدات وكان لديك رصيد اقل من تكلفة تجديد الباقة، سيتم محاسبتك بسعر 14 قرش للدقيقة او الميجابايت.


كود باقة اورنج الاسبوعية 7 جنيه


تجديد الباقة، يمكنك تجديدها في أي وقت بعد انتهاء الوحدات ولا يوجد عدد مرات محدد للتجديد، ويمكنك التجديد من خلال كود #0# او من خلال الاتصال برقم 400 او من خلال تطبيق ماي اورنج، ملحوظة هامة، في حالة وجود وحدات في باقتك وانتهت صلاحية الباقة، وقمت بتجديد الباقة لن يتم ترحيل الوحدات للباقة الجديدة.


نظام أحسن ناس أورنج 10


كما توفر شركة اورنج نظام آخر تحت مسمى (كارت احسن ناس) بـ 10 جنيه رصيد صافي 7 جنيه يمنحك أيضا 450 وحدة مكالمات وانترنت، ويمنحك هذا النظام طريقتين للشحن الاولى اذا كنت تود استخدام الوحدات في المكالمات لجميع الشبكات، يمكنك شحن الكارت من خلال #كود الشحن*1*102# اما اذا كنت تود استخدام الكارت في الانترنت والاستفادة بعرض سوبر ميجابايتس والحصول على 900 وحدة اطلب الكود التالي عند الشحن #كود الشحن*2*102#.

شارك المقال لتنفع به غيرك

قد تُعجبك هذه المشاركات

إرسال تعليق

10 تعليقات

  1. انا دلوقتي علي نظام الكنترول بلس وكل ما اشحن وتبا عايز أحول لباقه أحسن ناس تيجي رساله لا يمكن الاشتراك في نظام أحسن ناس الان

    ردحذف
    الردود
    1. هو بالنسبة للآحسن ناس مش نظام شهري تحول عليه، هي باقات كروت تقدر تشحنها من خلال طلب الكود التالي لو عايز وحدات #رقم كارت الشحن*1*102#، اما لو حتشحن الكارت في الانترنت سوبر ميجابايتس فمن خلال الكود التالي #رقم كارت الشحن*2*102#

      حذف
  2. عايزة الغي عرض 012 قبلها بيومين عشان اعمل عرض جديد

    ردحذف
    الردود
    1. لو قصد حضرتك علي عرض #012#، فالعرض مش بيتجدد تلقائي، ولو عايزة تشتركي في عرض جديد بتطلبي نفس الكود وتشتركي مره تانية

      حذف
  3. انا شحنت 10 اداني 7 صافي حولتو بجيجا ونص وعاوز احولهااا تاني بيقولي انت مشترك ف العرض

    ردحذف
    الردود
    1. ممكن العرض الي حضرتك اشتركت فيها متاح للآشتراك مرة واحدة فقط علي خطك، وممكن حضرتك تشوف العروض المتاحة من خلال طلب كود #012#

      حذف
  4. ممكن اكواد الاشتراك فالباقات الاسبوعية اورانج

    ردحذف
    الردود
    1. بالنسبة لكارت احسن ناس الاسبوعي، لو حضرتك عايز تشحن الكارت وحدات للمكالمات والانترنت معا بتطلب الكود التالي #رقم كارت الشحن*1*102#

      حذف
  5. أنا شحنت الكارت غلط بدل ما ادخله ميجا xدخل وحدات

    ردحذف
    الردود
    1. للآسف لو الكارت اتشحن ما تقدرش تحول الدقايق للميجات لكن لو اتشحن وحدات عادي تقدر تستخدمها في المكالمات او الانترنت

      حذف

ملحوظة هامة بخصوص تحديث الاسعار داخل الموقع، نعتذر لحضراتكم لعدم تحديث أسعار بعض المنتجات منذ فترة ويرجع ذلك لعدم ثبات الأسعار خلال الفترة الحالية وتغييرها يوميا لذلك يصعب علينا تحديث الأسعار، لذلك اذا كان لديك عزيزي الزائر استفسار بخصوص سعر اي منتج في المقالات يمكنك كتابة تعليق أسفل المقال باسم المنتج الذي تود الاستفسار عن سعرها وسوف نقوم بالرد عليك بالسعر محدث في نفس اليوم.
3005728209569085694
https://www.prices2day.net/