باقات المارد من فودافون 2024 ارخص باقات المكالمات والنت الاسبوعية

نقدم لكم في مقال جديد تفاصيل واسعار باقات المارد من فودافون 2024 التي تعد واحدة من ارخص انظمة المكالمات والنت الاسبوعية المقدمة من الشركة المخصصة لعملاء الكارت، حيث يبحث عنها الكثير من عملاء الشركة عبر محرك البحث جوجل وتسهيلا من موقعنا اسعار اليوم علي زوارنا الكرام نرصدها لكم، وفي بداية المقال نستعرض لكم الباقات المتاحة في هذا النظام ثم نستعرض اكواد الاشتراك وفي النهاية نستعرض لكم كيفية المحاسبة به، فتابعونا.


باقات المارد من فودافون 2024

باقات المارد فودافون 2024


  • باقة المارد بـ 5 جنيه، يتم الاشتراك بها من خلال شحن كارت 5، تعطي لك 160 فليكس، فترة صلاحية الباقة هي 3 أيام من تاريخ الشحن، تستخدم في المكالمات او الانترنت او ارسال الرسائل.
  • باقة المارد بـ 10 جنيه، يتم الاشتراك بها من خلال شحن كارت 10، تمنحك 450 فليكس، والباقة صالحة للاستخدام لمدة 7 أيام من تاريخ الشحن، تستخدم في المكالمات والانترنت والرسائل.


كود شحن كارت المارد فودافون


بالنسبة لكيفية الاشتراك في باقات المارد فهي من خلال الكود التالي، اذا كنت تود استخدام الباقة في المكالمات فقط فيمكنك شحن الباقة من خلال الكود التالي (#رقم كارت الشحن*1*858*)، اما اذا كنت تود استخدام الباقة في المكالمات والانترنت معا فيمكنك شحن الباقة من خلال طلب الكود التالي (#رقم كارت الشحن*2*858*)، كما يمكنك أيضا الاشتراك في هذه الباقات من خلال تطبيق انا فودافون.


كيفية المحاسبة في باقات المارد


المحاسبة في نظام المارد كغيرها من انظمة فودافون يتم احتساب دقيقة المكالمات لأي رقم داخل شبكة فودافون بواحد فليكس، أما دقيقة المكالمات لأرقام الشبكات الاخري تحسب الدقيقة بخمس فليكسات، اما بالنسبة للمحاسبة علي الانترنت مقابل استخدام كل واحد ميجا يتم خصم واحد فليكس، ملحوظة هامة في حالة تبقي اي فليكسات في الباقة لن يتم ترحيله بعد انتهاء الفترة المحددة للباقة لذلك وجب علينا التنويه، وفي حالة انتهاء الفليكسات يمكنك تجديد باقة فودافون في اي وقت بدون انتظار انتهاء فترة صلاحية الباقة المنتهية.


الي هنا نكون قد رصدنا لكم جميع التفاصيل الخاصة بـ نظام كارت المارد وإذا كان لديك عزيزي القارىْ اي استفسار يرجي ترك تعليق أسفل المقال وان شاء الله تعالى سوف نقوم بالرد عليك في اقرب فرصة ممكنة، وكنا قد عرضنا انظمة وباقات اخري تابعة للشركة يمكنك الاطلاع عليها أيضا، وهي التالية، باقة فودافون 10 جنيه مكالمات و باقات فودافون فلیکس 35.

شارك المقال لتنفع به غيرك

قد تُعجبك هذه المشاركات

إرسال تعليق

10 تعليقات

  1. استخدام نظام مارد فى الانترنت للسوشيال ميديا وكذلك اليوتيوب والتيلجرام وغيرها لكل النت ام سوشيال فقط وكيفية الحساب

    ردحذف
    الردود
    1. في نظام المارد يمكنك استخدام الفليكسات في تصفح جميع مواقع الانترنت وليست مواقع السوشيال ميديا فقط، اما بالنسبة للمحاسبة علي الانترنت يتم خصم واحد فليكس علي كل واحد ميجا

      حذف
  2. انا عندى رصيد لكن عايز الكود اللى يشتركلى فى الباقه أرجو الرد ضرورى

    ردحذف
    الردود
    1. لو عندك رصيد ممكن تشترك في نظام المارد لو محتاج باقة نت فقط من خلال كود *858*13#، اما لو عايز تشترك في باقة مكالمات فقط اطلب كود *858*12#

      حذف
  3. ازاي اجدد باقة المارد بعد الشحن ع الطاير

    ردحذف
    الردود
    1. لو هتشحن فوري او امان بتبلغ الشخص الي هيشحن لك الرصيد انك عايز تجدد باقة المارد، ولو معرفتش تشحنها ممكن تجيب كارت وتشحنها من خلال الكود التالي #رقم كارت الشحن*2*858* والكود ده هيشحنلك الباقة مكالمات وانترنت ولو عايزه مكالمات فقط، هتشحنها من خلال الكود التالي #رقم كارت الشحن*1*858*

      حذف
  4. عايز افهم الفرق بين دقائق ولا فاكسات
    الاثنين بيدخلو نت أنا عايز دقائق فقط

    ردحذف
    الردود
    1. لو شحنت الكارت دقائق فقط مش هتقدر تدخل بيها انترنت، لكن لو شحنته فليكسات هتقدر تستخدمها في المكالمات والانترنت معا

      حذف
  5. ممكن تتعمل لشهر كامل؟

    ردحذف
    الردود
    1. للآسف متنفعش، والكارت في باقات المارد صلاحيته 7 ايام

      حذف

ملحوظة هامة بخصوص تحديث الاسعار داخل الموقع، نعتذر لحضراتكم لعدم تحديث أسعار بعض المنتجات منذ فترة ويرجع ذلك لعدم ثبات الأسعار خلال الفترة الحالية وتغييرها يوميا لذلك يصعب علينا تحديث الأسعار، لذلك اذا كان لديك عزيزي الزائر استفسار بخصوص سعر اي منتج في المقالات يمكنك كتابة تعليق أسفل المقال باسم المنتج الذي تود الاستفسار عن سعرها وسوف نقوم بالرد عليك بالسعر محدث في نفس اليوم.
3005728209569085694
https://www.prices2day.net/